صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
بازدید این صفحه: 9829          تاریخ انتشار: 1397/9/11 ساعت: 13:19:17
تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان

موضوع: حوزه

 

دومین نشست از سلسله نشست های فقه پژوهی با عنوان «چالش های حقوق زنان در فقه»، روز گذشته(پنجشنبه هشتم آذر ماه 97) توسط مؤسسه فقه الثقلین با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه و فعالان حقوق زنان، در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد. موسسه فقه الثقلین، یکی از موسسات فقهی قم است که زیر نظر دفتر آیت الله العظمی صانعی، از مراجع تقلید فعالیت می‌کند.

 

 

به گزارش مرجع ما به نقل از جماران، فریده اولاد قباد دیگر سخنران این نشست بود که طی سخنانی گفت: من به صحبت های امام راحل اکتفا می کنم که فرمودند «زنان باید در مقدرات کشور دخالت نمایند»؛ و به اصول 3، 20 و 21 قانون اساسی که زنان و مردان در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برابر هستند. با هماهنگی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و معاونت زنان و خانوده رئیس جمهوری در برنامه ششم توسعه ماده 101 مربوط به عدالت جنسیتی را مصوب کردیم. ما قوانین زیادی را در حوزه زنان داریم ولی نظارت بر حُسن اجرای قوانین در این حوزه بسیار مهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنیم آموزش حقوق شهروندی است. زنان ما نسبت به حقوق خودشان آشنایی ندارند. یکی از دغدغه های اساسی شورای عالی آموزش و پرورش این بود که زنان و دختران ما باید نسبت به حقوق شهروندی خود آشنایی و آگاهی داشته باشند تا بتوانند مطالبه گری داشته باشند؛ اگر شناختی نباشد مطالبه هم وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه افق روشنی پیش روی حوزه زنان است، تصریح کرد: ورود به مسائل حوزه زنان یک زمانی تابو بود. ولی امروز با توجه به همین نشست ها ما یک افق بسیار خوب و روشن و آینده نگری بسیار پایداری را در حوزه زنان می بینیم و این امید را داریم که در مسائل فقهی بتوانیم مقتضیات زمان را برای حوزه زنان در نظر بگیریم و قوانینی هم که مصوب می شود و لوایحی که دولت ارسال می کند بر اساس اولویت بندی و نیازی باشد که ما داریم در آن زندگی می کنیم.

اولاد قباد اظهار داشت: خوشبختانه لایحه حمایت از کودکان که لایحه بسیار مهمی بود و 10 سال در مجلس شورای اسلامی مسدود بود با رأی بسیار بالایی مصوب شد و ما منتظر لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان» هستیم. چیزی که اینجا مهم است اینکه ما باید واقعیت های اجتماعی را ببینیم و بشنویم و پاسخ دهیم. پاسخگو بودن خیلی مهم است. مطالبه گری و پاسخگو بودن باید تعامل پایدار و مستمری را داشته باشند و ان شاء الله با برگزاری این نشست های تخصصی بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

کد خبر: 1397911305433
1397/9/11

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن