صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پیام های تسلیت به مناسبت رحلت حضرت آیت الله صانعی (قدس سرّه الشریف)(5)
بازدید این صفحه: 1786          تاریخ انتشار: 1399/6/23 ساعت: 14:33:54
پیام های تسلیت به مناسبت رحلت حضرت آیت الله صانعی (قدس سرّه الشریف)(5)

موضوع: اخبار

 

پیام تسلیت آیت الله محقق داماد در پی ارتحال آیت الله العظمی صانعی (ره)

یت الله سید مصطفی محقق داماد ضمن تسلیت ارتحال آیت‌ الله العظمی صانعی گفتند: ایشان یکی از نمونه‌های تربیت یافتگان مکتب اجتهادی قم بودند.

در پیام آیت الله محقق داماد آمده است: رحلت فقیه بزرگوار آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی (طاب ثراه) را به‌ پیشگاه حوزه منوره قم صانهاالله عن الحدثان و کلیه ارباب فقاهت و فضیلت و بازماندگان سوگوار و مستفیضان از فیوضات آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان یکی از نمونه‌های تربیت یافتگان مکتب اجتهادی قم بودند. مکتبی که دغدغه بازنگری و بازخوانی آزادانه منابع فقهی را دارد و بر استمرار اجتهاد پای می فشارد. برای ایشان رضوان واسعه حق متعال و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه حق متعال مسالت دارم.

====================

پیام تسلیت آیت الله آملی لاریجانی در پی ارتحال آیت الله صانعی (ره)

آیت الله آملی لاریجانی با صدور پیامی ارتحال آیت الله العظمی صانعی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

بسم ‌الله ‌الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی رضوان‌الله‌ تعالی علیه را به حوزه های علمیه ، شاگردان ، ارادتمندان و بیت مکرم، بویژه اخوی محترم ایشان تسلیت می گویم.

آن مرحوم پس‌ از پیروزی انقلاب اسلامی سالها مسئولیت‌های مهمّ از جمله مسئولیت قضائی را برعهده داشته و خدمات برجسته ای را از خود برجای گذاشته است.

ایشان در کارنامه خود سالیان متمادی تلمذ در محضر امام راحل( ره) و همراهی با ایشان را داشته اند.

از درگاه حضرت باریتعالی برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای کلیه بازماندگان و شاگردان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

====================

پیام تسلیت دادستان کل کشور در پی ارتحال آیت الله صانعی (ره)

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری ارتحال آیت الله صانعی را تسلیت گفت.

در پیام دادستان کل کشور آمده است: درگذشت مرحوم آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی که از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) بودند موجب تأثر گردید.

آن مرحوم در دوران عمر خویش منشأ خدمات ارزنده‌ای از جمله در مسئولیت دادستانی کل کشور بودند.

درگذشت این فقیه عالم را به برادر معزز و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.

====================

پیام تسلیت آیت الله دری نجف آبادی در پی ارتحال آیت الله صانعی (ره)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، ارتحال آیت‌ الله العظمی صانعی را تسلیت گفت.

متن پیام آیت الله دری نجف آبادی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

بیت شریف فقیه بزرگوار مرحوم آیت الله صانعی (رض)

سلام علیکم

رحلت فقیه و استاد بزرگوار حوزه مقدسه قم حضرت آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی (رض) موجب تاثر و تالم اینجانب و همه دوستداران و ارادتمندان به آن بزرگوار شد.

مرحوم آیت الله صانعی از شاگردان و ارادتمندان امام راحل قدس سره الشریف و از وفاداران به نظام اسلامی و مسئولیتهای مهمی در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی از جمله شورای عالی قضائی و دادستان کل کشور و از خدمتگزاران و اساتید برجسته حوزه مقدسه علمیه قم و منشا آثار و خدمات علمی و تربیتی فراوانی بودند.

اینجانب ارتحال آن استاد گرامی را به بیت شریف و فرزندان و شاگردان و مخصوصا برادر گرامی ایشان حضرت آیت ا آقای حاج شیخ حسن صانعی (دام عزه) و سایر دوستان و ارادتمندان آن رحیل الی الله تسلیت عرض نموده از خداوند متعال رحمت واسعه و علو درجات برای آن فقید سعید و حسن عاقبت برای بازماندگان محترم و سلامت و موفقیت برای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و مراجع عالیقدر و حوزه های علمیه و پیروزی و سربلندی برای اسلام و مسلمانان مسئلت می نمایم. خداوند همه ما را مشمول لطف و عنایت خود فرماید و اجر مضاعف عنایت فرماید. انشاا

دری نجف آبادی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک

====================

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله بیگدلی در پی ارتحال آیت الله صانعی (ره)

حجت الاسلام والمسلمین رحمت‌اله بیگدلی مدرس حوزه، عضو هیات علمی دانشگاه و عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در پیامی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی را تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین رحمت‌اله بیگدلی در این پیام آورده است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

فقیه نزیه، مرجع ملجا، مجتهد عالی‌قدر، مربی نفوس مستعده، استاد بزرگوار حضرت آیت‌الله العظمی شیخ یوسف صانعی قدس سره القدوسی آیتی بزرگ در درک مقتضیات زمان و مکان و اجتهاد در مبانی و ارائه تبیینی سازگار با عقلانیت و اصول حقوق بشر از اسلام و الحق و الانصاف مصداق بارز کلام گهربار امام به‌حق ناطق جعفر بن محمد الصادق علیه و علی آبائه افضل صلوات المصلین بود که:

«إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَهٌ لاَ یَسُدُّهَا شَیْءٌ»

آری، مصیبت‌هاى مادى و دنیوی قابل ترمیم و جبران است، اما مصیبت‌های معنوى مانند ارتحال عالمی ربانی و فقیهی صمدانی مانند آیت‌الله صانعی طابَ ثَراه از جمله مصیبت‌هاى معنوى بزرگی است که تا روز قیامت قابل جبران نیست و رخنه‌اى که بر اثر آن در اسلام ایجاد می‌شود با هیچ چیز پر نمى‌شود و این خلاء و شکاف تا روز قیامت باقی می‌ماند.

استاد بزرگوار آیت‌الله شیخ یوسف صانعی از جمله فقهای بزرگی بود که علم را توام با عمل کرده و در میدان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی از مجاهدان پیش‌تاز و یاران برجسته امام خمینی و در عرصه مبارزه با ظلم و ستم و کژاندیشی کم‌نظیر بود‌.

آن فقیه نزیه و مجاهد نستوه مصداق بارز وصیت امیرالمؤمنین امام علی(ع) به امام حسن و امام حسین(ع) بود که فرمود: «قُولَا بِالْحَقِّ وَ اعْمَلَا لِلْأَجْرِ وَ کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً؛ حق بگویید، و براى ثواب الهى بکوشید. دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.»

آن مرجع عالی‌قدر که دارای آثار ارزشمند فقهی و اصولی است و شاگردان بسیاری را تربیت کرده است، واقعا هم اهل بصیرت در نظر و هم شجاعت در عمل و‌ هم حق‌جو و هم حق‌گو بود و جز به تکلیف الهی و پاداش اخروی نمی‌اندیشید و مطلقا چشم به قدرت و ثروت دنیا و موقعیت‌های موهوم دنیوی نداشت و از همین رو واقعا دشمن ظالم و یاور مظلوم بود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله صانعی در مقام نظر، ژرف‌اندیشی و آشنایی ایشان به مقتضیات زمان و مسایل‌ عصری و در نتیجه ارائه تبیینی‌ منطبق با نیازهای زمان از اسلام و فقه اسلامی بالاخص حقوق بشر و حقوق زنان بود.

حضور مکرر، ساده و بی‌شائبه آیت‌الله صانعی در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در کنار رزمندگان اسلام و مدافعان وطن از نقاط درخشنده حیات پربار آن فقید سعید و باقیات صالحات آن عالم ربانی و درسی ارزنده برای اهل علم است.

یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله فقید، وفاداری و محبت عمیق ایشان نسبت به دوستان و شاگردان خود بود. ایشان همیشه از شاگردان و دوستان خود سراغ می‌گرفت و تا کسی را می‌دید که ارتباطی با دوستان و شاگردانش دارد از حال و روز دوستان و شاگردانش جویا می‌شد که این نوع وفاداری و محبت عمیق و ابراز آن در قامت یک مرجع تقلید بسیار درس‌آموز است.

این‌جانب مصیبت درگذشت این مرجع روشنفکر و آگاه به زمان را به محضر امام زمان(عج)، مراجع عظام تقلید، علما و فضلا، شاگردان و مقلدان، خانواده محترم آن عزیز سفرکرده و همه مسلمانان و شیعیان و عدالتخواهان و آزادگان جهان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان برای آن عالم ربانی، غفران واسعه الهی، علو درجات، حشر با نبی اکرم(ص) و خاندان مطهرش که شیفته آنان بالاخص صدیقه طاهره سلام‌ الله علیها بود، شهدا و صدیقین و برای همه بازماندگان و علاقه‌مندان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

خدای بزرگ را به اسمای حسنایش می‌خوانم که به همه ما توفیق مجاهدت با نفس، شفقت بر خلق و درس‌آموزی از بزرگان علم و عمل عنایت بفرماید.

====================

پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی ارتحال آیت الله صانعی (ره)

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در پیامی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره) را تسلیت گفتند.

متن پیام آیت الله نورمفیدی بدین شرح است:

بسمه تعالی

محضر آیت الله آقای حاج شیخ حسن صانعی دامت برکاته

ارتحال برادر بزرگوارتان حضرت آیت الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی موجب تاثر گردید.

آن مرحوم از سابقین در علم و انقلاب و همراهی با امام بزرگوار بودند.

این حادثه مولمه را به حضرتعالی و همه منتسبین تسلیت، برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و برای شما و همه بستگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید کاظم نورمفیدی

کد خبر: 1399623305506
1399/6/23

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن