صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پیام های تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(10)
بازدید این صفحه: 3249          تاریخ انتشار: 1399/6/27 ساعت: 07:43:49
پیام های تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(10)

موضوع: اخبار

 

پیام تسلیت جمعی از یاران دیرین انقلاب و فعالان سیاسی، اجتماعی در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

انا لله وانا اليه راجعون

رحلت غم انگیز و فراق محنت خیز و مصیبت تلخ فقدان و هجران مرجع عالی‌مقام و فقیه نواندیش و مجتهد آزاده حضرت آیت الله العظمی صانعی رحمت الله علیه همه احرار و آزادگان را در ماتمی عمیق و اندوهی عظیم فرو برد.

یادش  بخیر که در حوزه اجتهاد و فتوا فقیهی برجسته بود و سرمایه کشور و افتخار اصفهان به شمار می‌آمد و محبوب پاکان و پرهیزکاران این دیار گشت.

حریت روحی، استقلال فکری و ژرفایی بینش و هویت دینی و ماهیت انسانی و شخصیت علمی و کرامت فقهی و شرافت اجتماعی و اصالت خانوادگی و بزرگ‌منشی ذاتی و جایگاه حوزوی و پایگاه مرجعیتی و حق گرایی و خردورزی و زندگی مومنانه و اندیشه توحیدی و مناعت طبع و اخلاق اسلامی، آیت الله العظمی صانعی را در صدر مجلس نیکان و نخبگان قرار داده بود.

خداوند آن بزرگ مرجع عزیز را در مکمن فردوس و مامن خلد برین با عیش قریر، ضیافت فرماید و عند ملیک مقتدر با انبیا و اولیا محشور گرداند.

 حضرت ایشان به زرق و برق دنیا لبخند نزد و از زی طلبگی خارج نشد و نام نیک و درخشان خود را در دفتر پارسایان و طومار موحدان به ثبت رساند و مات علی سنت رسول الله(ص).

 امید است روح پرفتوح او نزیل انعام بی‌بدیل و اکرام جزیل و الطاف جمیل و عنایات جلیل حضرت رب العالمین قرار گیرد.

ما این عزای عظیم را به بیت گرانقدر ایشان و مراجع عظام شیعه و حوزه های فقهی و علمی جهان اسلام و مقلدان و همراهان معظم له  تسلیت می‌گوییم .

هاشم جواهری،محمد علی مقدس، سید سراج الدین موسوی، فضل لله صلواتی،لطف الله میثمی،سیدعلی نکویی محمود صلواتی،حسین آقا محمدی،حسین نصر، نعمت الله دانشمند،احمد عابدینی ،مهدی طحانی، غلامحسین قیصری ، محمود واحد، سیدسعید کتابی پور ، احمد بدیعی، ، حسین رفیعی،مرتضی امیری جرقویه ای، جوادسنبلستانی،،علی معتمدی،احمد شیرزاد ، حق پناه ،حاج اسماعیلی،رضا تیموری،امیرزرین کمر،رضا کشاورز،مرتضی توکل،محمد توکل،جعفر سعیدیان فر،حسین میردامادی،محسن باستانی ،رحیم مدنیان ، مسکین،عباس نصر ،اکبر دانش،حسین نکویی، مرتضی پدریان،علی رضا نصر،رضا نیک نداف ،باباصفری رهنانی،حجه الله قاسمی،سید ابراهیم روح الامین،خانم مریم بهروز، علی اصغر کیمیایی،بهراد بهشتی،منوچهر مرادی،محمود رحیمی،باقر بختیار،منصور کوچک محسنی،حسین قیومی،مسعود رفیعی،مصطفی ایزدی،رضااحمدی ،جلال الدینی،سید محمود حسینی،سید علی سادات الحسینی، عبدالکریم مولوی ،سیدعلی نریمانی، محمد تقی رهنما فلاورجانی،علی شاهزیدی،محمود دردکشان،محمدعلی رحیمی،احمد صیامپور،محمود آقایی،مرتضی نیلی، سید  محمدعلی احمدی، رحیم آقا محمدی،  محمود خطیب، سید یوسف مرتضوی، سید حسین نریمانی، علی شریفی، ماشا الله نریمانی، علی نریمانی، سید احمد مجیدی، حسن نوشادی.

====================

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین مسعود ادیب در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ فخرالدین صانعی دامت برکاته

ارتحال غم انگیز فقیه نبیه و مجاهد زاهد آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی قدس الله سره العزیز را به حضرتعالی و همه بازماندگان و شاگردان و علاقه مندان آن فقید سعید و به جامعه علمی و همه اندیشه وران تسلیت عرض می کنم. آن مرجع عالیقدر تقلید و استاد ارجمند حوزه علمیه ، تحصیل سخت کوشانه دانش های اسلامی را در شرایط فقر و تنگدستی و در فشارها و مضایق دوران شاهی تا نیل به مرتبه فقاهت پی گرفت و تدریس و افاضه و پرورش شاگردان برجسته را پیشه خود ساخت و در تأسی به اولیاء معصومین علیهم‌السلام ، همگام با ملت شریف ایران و همراه با رهبر فقید انقلاب اسلامی (ره) در عرصه مجاهده و ایثار کوشید. او راه و روش فهم مستقیم شریعت سید المرسلین صلوات الله علیه وآله و متابعت سنت او و خاندان گرامی او صلوات الله علیهم اجمعین در حمایت از محرومان و دفاع از حق و مقابله با انحرافات و بدعتها را واننهاد، و زبان گویای حق خواهان و عدالت طلبان و اصلاح گرایان بود ، و در این راه از تحمل مصائب و مضایق و ملامت ملامت گران باکی نداشت. لمثل هذا فلیعمل العاملون. پاداش او در جوار رحمت رب الارباب ، غفران و رضوان باد و در این جهان نام نیک او بر زبان مردم حق طلب و آزادی خواه است. و فی ذلک فلیتنافس المتنافسون.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

٢٢شریور١٣٩٩

مسعود ادیب- تورنتو کانادا

====================

پیام تسلیت آقای دکتر محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی(ره)

‌بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) حضرت آیت الله شیخ یوسف صانعی طاب ثراه را به خاندان مکرم و مقلدان و شاگردان و خصوصا به اخوی بزرگوارشان آیت الله شیخ حسن صانعی تسلیت عرض می کنم. صحنه های عشق و دلدادگی او به استاد و مرادش بویژه در روزهای تلخ ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و حضور بی آلایش و فروتنانه اش در جبهه های دفاع مقدس دو خاطره فراموش ناشدنی است. خدایش با ائمه طاهرین علیهم السلام محشور فرماید.

محسن اسماعیلی ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

====================

پیام تسلیت دکتر لطف‌الله میثمی مدیر مسئول نشریه چشم‌انداز ایران و انتشارات صمدیه در پی  ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

إِنَّا لِله وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

زنده‌یاد آیت‌الله صانعی از شاگردان مبرز آیات عظام بروجردی، خمینی و موردتوجه این دو بودند. آیت‌الله صانعی روند حرکت انقلاب را اولویت احکام اجتماعی قرآن بر احکام فردی و فرعی می‌دانستند که همین امر موجب پیروزی انقلاب و پشتوانه‌ای برای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و روند نواندیشی‌های اخیر ایشان شد.

در وانفسای فاصله گرفتن از آرای مردم، قانون اساسی و قانونگرایی، درگذشت ایشان مرا بسیار متاثر کرد. ایشان نیز مانند امام اجتهاد مصطلح را کافی و کارآمد نمی‌دانستند. ضمن عرض تسلیت به خانواده و شاگردانش، امیدوارم نوآوری‌های دینی ایشان ادامه یابد.

لطف‌الله میثمی- مدیر مسئول نشریه چشم‌انداز ایران و انتشارات صمدیه

====================

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سیّد محمود علوی وزیر اطلاعات در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی(ره)

بسمه تعالی

رحلت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله  حاج شیخ یوسف صانعی (رحمت الله علیه) یار دیرین حضرت امام خمینی (اعلی الله مقامه) موجب تألم و تأثری عمیق گردید.

آن فقیه جلیل القدر سال‏ها از محضر پربرکت حضرت امام خیمنی (رضوان الله تعالی علیه) و دیگر مراجع و اساتید برجسته ی حوزه‏ های علمیه، به ویژه در فقه و اصول کسب علم و دانش نمود و با آزادگی و حریّت در صف اول انقلابیون قرار داشت و با صیانت از ارزشهای والای انقلاب شکوهمند اسلامی، علی الخصوص در تصدی پست‏ های عالی و تدریس علوم دیینه، کوشا و پرتلاش ظاهر گردید.

اینجانب مصبیت وارده را به ساحت  مقدّس حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‏ ای (حفظه الله)، اخوی گرامی آن مرحوم حضرت آیت الله شیخ حسن صانعی، بیت مکرم معزّا، مراجع عظام تقلید، مدرسین و طلاب حوزه ‏های علمیه و ملت شریف ایران اسلامی صمیمانه تسلیت میگویم و از درگاه خالق علیم، برای آن رحیل دیار ابدیت، رحمت واسعه و برای کلیه بازماندگان، شکیبایی و حسن عافیت آرزومندیم.

سیّد محمود علوی

====================

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد هاشمی نژاد در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسد ها شی

خبر دردناک درگذشت و ارتحال عالم جلیل القدر و مرجع اگاه و روشن بین و فقیه پارسا و فهیم و آزاده و دوست داشتنی و وارسته و مورد اعتماد ملت ،جامعه را در بهت فرو برد . وی عالمی آزاد اندیش و فرزانه و دغدغه مند و روشنفکر و روشنگر و زاهد و با تقوا بود. ایشان مرجعی مردمی و عدالت خواه و حق گویی بود که دیدگاه ها و فتاوایشان اگر بدان عمل می شد راه گشای بسیاری از مشکلات مردم و کشور بود‌.

او مبانی فکری امام را در مباحث فقه و اصولش دنبال می کرد و با انحرافات مبارزه می نمود و شجاعتی کم نظیر در ابراز نظر و فتاوایش داشت و بدون ترس و واهمه ای نظراتش را مطرح می کرد،که در جزوه ای ۳۶ مورد از نظرات و فتاوای ایشان در آن اورده شده است.

جداً خسارت زیادی با ارتحال ایشان به حوزه های علمیه و جامعه و انقلاب وارد شد و بد خواهان و تنگ نظران نگذاشتند که مردم از دیدگاه ها و فتاوی ایشان بهره مند شوند. خدایش رحمت کند و با ائمه معصومین (علیهم السلام)محشورشان بفرماید.

اینجانب این ضایعه ی بزرگ را به به برادر بزرگوارش آیت الله شیخ حسن صانعی و به فرزندان ارجمند ایشان به خصوص فرزند فاضل شان حجت الاسلام و المسلمین آقا فخرالدین صانعی تسلیت گفته و از خداوند متعال صبر و اجر برای باز ماندگان و علو درجات برای آن عالم بزرگوار و فقیه کم نظیر خواستارم.

====================

پیام تسلیت خانم پروانه سلحشوری در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

وفات آیت‌الله‌العظمی یوسف صانعی را به پیروان واقعی راه حق و عدالت تسلیت عرض می‌کنم. ایشان رهرو راستین راه حق، اسلام عملی، عدل محور و بر مبنای کتاب و احادیث معتبر به راهنمایی و ارشادِ مردم و حاکمیت می‌پرداختند.

زمانی که رئیس فراکسیون زنان بودم، همراه تنی چند از بانوان همکار خدمت ایشان رسیدیم و از دانش و راهنمایی‌ها و توصیه‌های ایشان بهره بردیم، هر چند نتوانستیم آنچه شایسته و بایسته بود در مورد مسائل زنان بخوبی محقق کنیم.

در مورد برابری دیه، ایشان فرمودند که: «شما شروع کنید زیرا این موضوع اشاره صریحی در قرآن ندارد، شاید الان نتوانید ولی سال‌های بعد به نتیجه می‌رسد».

تا آنجا که می‌دانم، ایشان اولین عالم شیعه بودند که سن بلوغ شرعی دختران را سیزده سال اعلام کردند و این فتوا اقدام مهمی جهت تغییر وضعیت زنان در فقه شیعه بود.

خدایش ایشان را رحمت کند که در لحظات سخت سیاسی همواره در کنار مردم بودن را بر رضایت اصحاب قدرت ترجیح داد. در کلبه‌ی محقری دوستان و علاقمندان را می‌پذیرفتند و روح بزرگ ایشان و خوی مهربان‌شان ساعت‌ها حضور را به دقایقی فرو می‌کاست.

روحش شاد و یادش جاودان که سرفراز به سوی منزلگاه ابدی شتافت و نام نیک از خود در تاریخ ثبت نمود.

پروانه سلحشوری

۲۲ شهریور ۱۳۹۹

====================

پیام تسلیت محمدعلی و حمید انصاری، کارکنان موسسه تنظیم و نشر آثار امام و آستان امام در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

محضر مبارک حضرت آیت الله حاج شیخ حسن صانعی «دامت برکاته»

 ارتحال طلایه دار مکتب فقهی حضرت روح الله،  فقیه مجاهد و مرجع روشنگر، حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی که عمر پربار خویش را در مسیر نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) و فقه جعفری سپری کرد و در دوران مبارزه با طاغوت در جمع عالمان پیشگام حمایت از نهضت الهی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) فداکاری نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز درخواست استاد بزرگوارش را اجابت کرد و در سخت ترین شرایط  با پذیرش مسئولیتهای خطیر قضایی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی خدمات شایانی نمود و پس از رحلت حضرت امام نیز مهمترین وجهه همت والای خویش را تربیت شاگردان فاضل از مسیر اجتهاد نوآورانه و احیای مبانی و زوایای فقه زمانشناسانه امام راحل قرار داده بود ، حوزه های علمیه و عموم علاقمندان به ساحت مرجعیت را عزادار نمود.

این مصیبت سنگین را به حضرتعالی که حقیقتا بقیة السلف صالح نسل پیشگام انقلاب اسلامی و از صدیق ترین یاران با وفای حضرت امام و مقام معظم رهبری می باشید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال عالیترین مقامات معنوی و رحمت واسعه برای آن مرجع فقید و سلامتی و عزت روزافزون جنابعالی و اعضای بیت شریف ایشان را خواستاریم.

====================

پیام تسلیت سید ساجد علی نقوی قائد ملت جعفریه پاکستان در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی (رضوان الله علیه) موجب تأثر فراوان این‌جانب گردید. آن عالم ربانی، فقیه اهلبیت از برجسته ترین شاگردان حضرت امام خمینی (اعلی الله مقامه) بودند، ایشان عمر پربرکت خویش را به خدمت به اسلام و انقلاب گذراند.

این‌جانب رحلت این عالم ربانی را به محضر مقام معظم رهبری، بیت معظم له و به ویژه برادر بزرگوار ایشان آیت الله شیخ حسن صانعی و فرزند برومندشان حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین صانعی، حوزه های علمیه و ارادتمندان و دوستداران تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند کریم برای آن عالم بزرگوار علو درجات و برای وابستگان ایشان صبر و شکیبایی و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

والسلام

سیدساجد علی نقوی

کد خبر: 1399627305520
1399/6/27

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن